ANALISIS SWOT
BIDANG PENDIDIKAN MORAL
KEKUATAN (S)
S1 Pihak pentadbir, GKMP
dan kebanyakan KP berkebolehan dan berdedikasi
S2 Semua guru adalah guru
terlatih
S3 3 orang guru opsyen pendidikan
moral
S4 1 orang guru pemeriksa pendidikan
moral SPM
S5 Kemudahan
ICT lengkap dan canggih
S6 80%
guru menguasai kemahiran ICT pada tahap “BAIK”
S7 60%
guru berpengalaman mengajar melebihi 10 tahun
S8 70%
guru mempunyai budaya kerja yang positif
|
KELEMAHAN (W)
W1 Kekurangan
guru opsyen
W2 Guru
mengajar subjek bukan opsyen
W3 Program
akademik Panitia kurang berkesan
W4 Penguasaan
murid dalam BM kurang memuaskan
W5 Murid
kurang proaktif dan kurang motivasi untuk belajar
W6 Murid
tidak mementingkan pencapaian akademik
|
PELUANG (O)
O1 Mendapat sokongan padu
dan sokongan kewangan daripada PIBG, Alumni dan Lembaga Pengurus
O2 Jalinan
hubungan yang baik dengan pihak IPT swasta
|
CABARAN (T)
T1 Ibu bapa terlalu sibuk
dengan kerja dan kurang memberi galakan kepada murid
T2 Sekolah terletak di
tengah-tengah pusat bandar Kuala Lumpur dan berhampiran dengan Bangunan 118
Tingkat
T4 Sekolah 2 sesi dan
kekurangan tempat untuk aktiviti tambahan P & P
|
No comments:
Post a Comment